Condiții de reclamație ale magazinului online (e-shop)
parte integrantă a termenilor și condițiilor generale
Numai bunurile care au fost achiziționate de la vânzător și care sunt proprietatea consumatorului pot fi revendicate.
În cazul în care cumpărătorul este un consumator (o persoană fizică care nu acționează în cadrul afacerii, angajării sau profesiei sale), toate bunurile oferite sunt garantate timp de 24 de luni, cu excepția cazului în care se prevede altfel și procedura este în conformitate cu Legea privind protecția consumatorilor și Cu Codul civil și cu prezentele condiții de reclamație. În cazul în care cumpărătorul a comandat articolul folosit și cumpărătorul a fost informat, perioada de garanție este de 12 luni. În cazul în care cumpărătorul nu este un consumator, procedura este în conformitate cu dispozițiile Codului comercial, iar perioada de garanție este de 1 an și aceste reclamații nu fac obiectul prezentelor condiții de reclamație.
Perioada de garanție începe în ziua preluării bunurilor de la compania de transport sau direct de la vânzător, în cazul în care bunurile sunt preluate de cumpărător în persoană, în ziua preluării.
Cumpărătorul este obligat să depună imediat o plângere la vânzător, imediat ce defectul este constatat.
Răspunderea pentru defecte nu se aplică defectelor cauzate de utilizarea ulterioară:
defectul a fost cauzat de deteriorarea mecanică a produsului cauzată de cumpărător,
manipularea necorespunzătoare a produsului în alt mod decât cel menționat în instrucțiunile de utilizare,
utilizarea bunurilor în condiții care nu corespund umidității, influențelor chimice și mecanice ale mediului natural al bunurilor în conformitate cu instrucțiunile,
neglijarea îngrijirii și întreținerii bunurilor,
deteriorarea bunurilor prin încărcare excesivă,
prin utilizarea bunurilor cu încălcarea condițiilor prevăzute în documentație, a principiilor generale, a standardelor tehnice sau a normelor de siguranță sau prin alte încălcări ale condițiilor de garanție.
Defectele cauzate de dezastre naturale sunt, de asemenea, excluse din răspunderea pentru defecte.
Răspunderea pentru defecte nu se aplică nici uzurii normale a bunurilor (sau a părților acestora) cauzate de utilizarea bunurilor. Nu este posibil să se considere un defect, după cum reiese din natura cazului, perioada de durabilitate minimă sau perioada de consum, care poate fi limitată la o perioadă mai scurtă. Data durabilității minime, a termenului de valabilitate, a perioadei de valabilitate sau a unei perioade similare este indicată pe bunuri, iar bunurile fac obiectul unui astfel de marcaj.
Bunurile revendicate trebuie trimise la adresa noastră de mai jos, dar nu în numerar la livrare sau livrate în persoană la adresa de contact. Bunurile trebuie ambalate corespunzător, astfel încât să nu fie deteriorate în timpul transportului, și vă recomandăm să trimiteți bunurile prin scrisoare recomandată sau ca transport asigurat. Este necesar să anexați la bunuri o copie a dovezii de achiziție (factură) și o descriere a defectului sau vă recomandăm să anexați formularul de reclamație completat împreună cu dovada de achiziție. Este recomandabil să trimiteți reclamația în scris (prin poștă) sau în persoană.
Vânzătorul va confirma primirea reclamației și va emite cumpărătorului o confirmare de revendicare a bunurilor într-un formular adecvat. Ziua primirii reclamației este considerată a fi ziua în care aceasta este livrată vânzătorului. În cazul în care nu este posibilă livrarea imediată a confirmării, aceasta trebuie livrată fără întârzieri nejustificate, dar cel târziu împreună cu dovada reclamației. Confirmarea tratării reclamației va fi trimisă în scris.
Vânzătorul este obligat să stabilească imediat metoda de tratare a reclamației, în cazuri complexe în termen de 3 zile de la data reclamației. În cazuri justificate, în special dacă este necesară o evaluare tehnică complexă a bunurilor, nu mai târziu de 30 de zile de la data reclamației. După stabilirea metodei de tratare a reclamației, vânzătorul va trata reclamația imediat; în cazuri justificate, reclamația poate fi tratată mai târziu. Cu toate acestea, tratarea reclamației nu poate dura mai mult de 30 de zile de la data reclamației. După expirarea perioadei de 30 de zile pentru tratarea reclamației, cumpărătorul are dreptul de a se retrage din contractul de vânzare-cumpărare și i se va rambursa întreaga sumă pentru bunuri sau are dreptul de a schimba bunurile cu unele noi.
Drepturile cumpărătorului de a depune o plângere:
în cazul unui defect care poate fi rectificat, cumpărătorul are dreptul de a-l rectifica gratuit, în timp util și în mod corespunzător, iar acest defect trebuie să fie rectificat fără întârzieri nejustificate,
cumpărătorul poate, în loc să elimine defectul, să solicite un schimb al obiectului sau, în cazul în care defectul se referă doar la o parte a obiectului, înlocuirea părții, dacă vânzătorul nu suportă costuri disproporționate din cauza prețului bunurilor sau a gravității defectului,
în loc să elimine defectul, vânzătorul poate schimba articolul defect cu un articol perfect, dacă acest lucru nu provoacă dificultăți serioase cumpărătorului,
în cazul unui defect care nu poate fi remediat și care împiedică utilizarea corespunzătoare a articolului, cumpărătorul are dreptul de a schimba articolul sau de a se retrage din contract. Cumpărătorul are același drept în cazul defectelor care pot fi îndepărtate, dar în cazul în care cumpărătorul nu poate utiliza articolul în mod corespunzător din cauza reapariției defectului după reparație sau din cauza unui număr mai mare de defecte,
în cazul altor defecte ireparabile, cumpărătorul are dreptul la o reducere rezonabilă a prețului articolului.
Reclamația este considerată soluționată în cazul în care procedura de reclamație se încheie cu livrarea bunurilor revendicate, schimbul acestora sau returnarea prețului de achiziție al bunurilor, o cerere scrisă de preluare a executării sau respingerea justificată a acesteia. Consumatorul este informat cu privire la rezultatul procedurii de reclamație în termenul legal.
Integritatea ambalajului (în conformitate cu instrucțiunile de preluare a bunurilor) trebuie verificată la preluarea bunurilor, deoarece acestea pot fi deteriorate în timpul transportului. Recomandăm cumpărătorilor să despacheteze bunurile și să le inspecteze în prezența transportatorului. Prin semnarea curierului, declarați că ambalajul nu este deteriorat.
În cazul ruperii ambalajului de către client (prin deschiderea acestuia) pentru suplimentele alimentare, nu este posibilă returnarea bunurilor din motive de igienă.
Aceste condiții de reclamație fac parte integrantă din termenii și condițiile generale, iar vânzătorul își rezervă dreptul de a le modifica în orice moment, fără notificarea prealabilă a vânzătorului.